WSTĄP TU, ABY DOJRZAŁ TWÓJ DUCH, UMYSŁ I CIAŁO. ODEJDŹ, BY DOBRZE SŁUŻYĆ BOGU, OJCZYŹNIE, BLIŹNIEMU.
Logo Granatowego Gimnazjum Biuletyn Informacji Publicznej Do strony głównej Nakarm głodne dziecko - wejdź na stronę www.Pajacyk.pl
Gimnazjum nr 3
im. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Ełku
Google
www granatowe gimnazjum
UKS Galeria Księga gości
Szkoła
Strona główna
Wizytówka szkoły
Kontakt
Nasze tradycje
Kadra
Sukcesy
Prymusi
Szkoła z klasą
To ważne
Rekrutacja
Wykaz podręczników
Kalendarz szkolny
Plan lekcji
Zajęcia pozalekcyjne
Harmonogram pracy opiekuńczo - wychowawczej
Jak wybrać dobre gimnazjum?
Patron
Krótki życiorys
Wiadomości w pigułce
Myśli Patrona
Sport
UKS Granatowa Trójka
Sukcesy sportowe
Inne
Publikacje
Konkursy
Księga gości
Galeria fotografii

Dokumentacja warsztatów: Realizacja ścieżki prozdrowotnej na różnych przedmiotach - propozycje


Wstęp

W zreformowanej szkole każdy nauczyciel, bez względu na przedmiot nauczania, musi uwzględnić w swoim rozkładzie materiału zagadnienia ze ścieżek o charakterze wychowawczo-dydaktycznym.

Ścieżki umożliwiają różnorodną interpretację tego samego zagadnienia podczas nauczania różnych przedmiotów.

Znane są dwa modele realizacji tematyki ścieżek: przepływowy (linearny) i rozbieżny.

Z praktyki szkolnej wynika, iż nauczyciele niechętnie realizują tematykę ścieżek. Czynności z tym związane ograniczają się do wpisania symbolu ścieżki przy temacie lekcji.

Na dzisiejszych warsztatach, wraz z kolegami chciałabym państwu udowodnić, iż realizacja ścieżki prozdrowotnej jest prostsza, niż się wszystkim wydaje. Ale zanim to nastąpi, poproszę państwa o wykonanie prostego ćwiczenia (Aneks I).

Jak widzimy zdrowie to termin bardzo złożony i dotyczy wszystkich sfer naszego życia. Podobnie jest z naszą młodzieżą. Zdrowy uczeń to nie tylko ten, który uprawia sport i jest sprawny fizycznie, ale także ten, który nie boi przyjść do szkoły, jest wesoły, uśmiechnięty.

Pierwszą grupę przygotowanych przez nas materiałów stanowią ćwiczenia aktywizujące, integrujące grupę, zalecane do stosowania w klasach I (Aneks II)

Druga grupa dotyczy zachowań prozdrowotnych młodzieży i może być stosowana na każdym przedmiocie (Aneks III). Czas realizacji poszczególnych zadań jest krótki, a korzyści płynące z ciągłego przypominania młodzieży o ich zdrowiu są nieocenione.

Ostatnia grupa ćwiczeń może być realizowana na każdych zajęciach lekcyjnych. Są to tzw. ćwiczenia śródlekcyjne, dawno zapomniane, a tak istotne dla zdrowia naszych uczniów. Ponad 50 % dzieci i młodzieży do 16 roku życia ma skrzywienia kręgosłupa. Przedstawiamy państwu zestawy przykładowych ćwiczeń śródlekcyjnych (Aneks IV), a także ćwiczenia z zakresu jogi (Aneks V).

Można również zaktywizować młodzież, prosząc ją o przygotowanie ćwiczeń śródlekcyjnych (czas trwania 3-5 min.).

Mamy nadzieję, że przygotowane przez nas informacje i materiały przydadzą się państwu w pracy z młodzieżą (Arkusz ewaluacji).

 

mgr Iwona Konowalska, mgr Sławomir Maksimowicz, mgr Krzysztof Konowalski

do góry

Sponsor strony:
Sponsor serwisu
Projekt i administracja: slawmaks@wp.pl