Logo UKS Granatowa Trójka Do strony głównej Pomóż ! To nic nie kosztuje
Zdrowie Bieganie Piłka nożna Siatkówka Koszykówka Pływanie Aerobic Rower Nałogi
Aerobic
Nasze gimnazjum
Logo Gimnazjum nr 3 w Ełku Odwiedź stronę naszej szkoły
Gimnazjum nr 3 w Ełku

 

Zdrowo ćwiczyć

Nie każdy wie, że poprzez nieprawidłowo wykonywane ćwiczenia, możne sobie wręcz zaszkodzić. Nie wystarczy sam fakt aktywności fizycznej i "zdrowy styl życia".

Najlepiej podporządkować się uwagom trenera i ćwiczyć pod jego wprawnym okiem. Ćwicząc samemu nie jesteśmy w stanie korygować wad postawy podczas wykonywania ćwiczeń, umiejętnie rozgrzewać się czy rozciągać określonych partii mięśni i ścięgien. Zbyt często skupiamy się wyłącznie na jednym rodzaju ćwiczeń, zapominając, że powinno się wykonywać je partiami dla różnych grup mięśni. Ograniczając się na jednej partii ćwiczeń zaniedbujemy ćwiczenia ogólnorozwojowe. Co więcej zazwyczaj ćwiczymy zrywami, gdy jest nam wygodnie, nieregularnie choć bardzo intensywnie. Jednak podobnie jak w innych przypadkach, tak i tutaj ilość nie przechodzi w jakość.

Ćwicząc w grupie lepiej się będziemy w stanie zmotywować do wysiłku, inicjatywa jaką musimy wykazać, żeby dojechać do klubu fitness również pozwala nam na utrzymanie sytematyczności i dyscypliny. Dobrze wiemy, jak łatwo odciąga nas od ćwiczeń i wstępnych założeń "domowego treningu", byle pretekst. W klubie zazwyczaj możemy skorzystać po treningu z sauny, co nie pozostaje również bez znaczenia dla naszego organizmu. Dzieki temu rozluźnimy mięśnie i unikniemy powstania zakwasów.

Biegając czy uprawiając sport na świeżym powietrzu powinniśmy pamiętać o odpowiednim obuwiu i o fakcie, że tłuszcz o wiele lepiej spala się rano niż wieczorem. Szczególnie, że po całym dniu, często rezygnujemy z ruchu ze względu na zmęczenie, czy zjedzone posiłki. Powinniśmy pamiętać, że najefektywniejsze są ćwiczenia, wykonywane w określonym tempie, kiedy nasze tętno nie przekracza 130-140. Proces spalania tkanki tłuszczowej uruchamia się jednocześnie dopiero po 20 minutach treningu. Ćwiczyć powinno się więc przynajmniej przez 40 minut. Pamiętajmy również o uzupełnieniu płynów, po skończonych ćwiczeniach, ponieważ podczas wysiłku tracimy cenne dla organizmu mikroelementy.

Źródło: http://www.ftv.pl

Do góry
Co na stronie ?
Zdrowie -- Żyjmy długo, zdrowo i szczęśliwie...
Bieganie -- Biegając będziesz zdrowszy i będziesz dłużej żył...
Piłka nożna -- W piłkę grają wszędzie, na każdym kontynencie..
Siatkówka -- Siatkówka jest grą dla każdego...
Koszykówka -- Swą niesłychaną popularność koszykówka zawdzięcza swej uniwersalnośći...
Pływanie -- Pływanie oprócz niezaprzeczalnych walorów rekreacyjnych ma szczególne znaczenie w profilaktyce wad postawy
Aerobic -- Aerobik to jeden z wielu sposobów na pozbycie się zimowych zapasów tłuszczu, spalenie niepotrzebnych kalorii, poprawienie kondycji fizycznej i samopoczucia..
Rower -- Rower staje się modny!...
Nałogi -- Przeczytaj zanim spróbujesz!!!
Kontakt
Uczniowski Klub Sportowy
Granatowa Trójka

19-300 Ełk
ul.Piwnika Ponurego 1 woj.warmińsko-mazurskie
tel.(87) 621 48 15

e-mail:uksg3@elk.edu.pl

www.g3.elk.edu.pl/uks

 



Projekt: slawmaks@wp.pl