Logo UKS Granatowa Trójka Do strony głównej Pomóż ! To nic nie kosztuje
Zdrowie Bieganie Piłka nożna Siatkówka Koszykówka Pływanie Aerobic Rower Nałogi
Aerobic
Nasze gimnazjum
Logo Gimnazjum nr 3 w Ełku Odwiedź stronę naszej szkoły
Gimnazjum nr 3 w Ełku

 

Idealna talia

Wybór regularnych ćwiczeń poszczególnych partii mięśni, koncentrowanie się na jakość ćwiczeń - a nie na ich zabójczej ilości - zamiast drakońskich diet i decyzji o gwałtownym odchudzaniu.

Każda z nas lubi czuć się atrakcyjnie, założyć spodnie biodrówki, wąskie sukienki, krótki sweterek czy choćby dwuczęściowy kostium. Żeby jednak się zdecydować na taką demonstrację kobiecości i aby wyglądać w nich ładnie i dobrze się w nich czuć, trzeba mieć ładny, płaski brzuch.

Talia osy to ideał wielu dziewczyn i kobiet, jednak taki rezultat można osiągnąć poprzez regularne ćwiczenie i zadbanie również o spalanie tkanki tłuszczowej. Osiągnąć to można, łącząc ćwiczenia siłowe ze sportem. Jednak kobiecy brzuch zbudowany w sposób, który powoduje, że trudno z niego zupełnie wyeliminować tkankę tłuszczową - co nie wygląda estetycznie czy seksownie.

Ćwicząc, dobrze wiedzieć jakie mięśnie trenujemy, pozwoli to koncentrować się na pracy nad nimi podczas każdego z powtórzeń. Ładny, płaski brzuch bez nadmiaru tkanki tłuszczowej, to kwestia nie tylko estetycznego wyglądu.

Sprężystość mięśni tej części ciała są ważne również ze względów zdrowotnych, bowiem:

- sprężyste mięśnie brzucha odpowiadają za utrzymanie prostej sylwetki i nie garbienie się.

- otłuszczony, za duży brzuch o wiotkich mięśniach może być przyczyną powstania przepukliny, ponieważ wiotkie mięśnie nie utrzymują jelit we właściwych miejscach.

Podstawowe mięśnie brzucha

Prosty - biegnie od wyrostka mieczykowego mostka i od żeber do kości łonowych.

Skośny zewnętrzny - rozpoczyna się na 8 dolnych żebrach i przebiega ukośnie do kości biodrowej

Skośny wewnętrzny - biegnie ukośnie w górę od grzebienia kości biodrowej do 3 dolnych żeber.

Mięsień poprzeczny - umieszczony jest głęboko, rozpoczyna się na chrząstkach 6 dolnych żeber, o poziomym przebiegu włókien.

Aby uzyskać optymalne rezultaty, powinno się stosować do poniższych wskazówek:
- ćwiczenia na dolne mięśnie brzucha powinno się wykonywać przed ćwiczeniami na mięśnie skośne lub górne, ponieważ dolne mięśnie są zazwyczaj słabsze.
- nie powinno się wykonywać wszystkich ćwiczeń na mięśnie brzucha tego samego dnia. To za duże obciążenie. Mięśnie brzucha wymagają długiego okresu odpoczynku czyli 24 - 72 godziny.
- mięśnie brzucha, podobnie jak i łydek charakteryzuje duża wytrzymałość. Dlatego nie powinno się odpoczywać pomiędzy seriami ćwiczeń.

Ćwiczenia:

Dolny mięsień prosty
- wypychanie bioder
- unoszenie nóg na ławce skośnej
- unoszenie bioder w górę

Górny mięsień prosty
- skłony na przyrządzie
- skłony motylkowe

Mięśnie skośne
- skłony naprzemienne z unoszeniem jednej nogi
- skłony naprzemienne z unoszeniem obu nóg
- skłony w leżeniu bocznym

Źródło: http://www.ftv.pl

Do góry
Co na stronie ?
Zdrowie -- Żyjmy długo, zdrowo i szczęśliwie...
Bieganie -- Biegając będziesz zdrowszy i będziesz dłużej żył...
Piłka nożna -- W piłkę grają wszędzie, na każdym kontynencie..
Siatkówka -- Siatkówka jest grą dla każdego...
Koszykówka -- Swą niesłychaną popularność koszykówka zawdzięcza swej uniwersalnośći...
Pływanie -- Pływanie oprócz niezaprzeczalnych walorów rekreacyjnych ma szczególne znaczenie w profilaktyce wad postawy
Aerobic -- Aerobik to jeden z wielu sposobów na pozbycie się zimowych zapasów tłuszczu, spalenie niepotrzebnych kalorii, poprawienie kondycji fizycznej i samopoczucia..
Rower -- Rower staje się modny!...
Nałogi -- Przeczytaj zanim spróbujesz!!!
Kontakt
Uczniowski Klub Sportowy
Granatowa Trójka

19-300 Ełk
ul.Piwnika Ponurego 1 woj.warmińsko-mazurskie
tel.(87) 621 48 15

e-mail:uksg3@elk.edu.pl

www.g3.elk.edu.pl/uks

 



Projekt: slawmaks@wp.pl