Logo UKS Granatowa Trójka Do strony głównej Pomóż ! To nic nie kosztuje
Zdrowie Bieganie Piłka nożna Siatkówka Koszykówka Pływanie Aerobic Rower Nałogi
Aerobic
Nasze gimnazjum
Logo Gimnazjum nr 3 w Ełku Odwiedź stronę naszej szkoły
Gimnazjum nr 3 w Ełku

 

Płaski brzuch

Która z Pań nie marzy o tym, żeby jej brzuch był płaski i pięknie wyćwiczony?. Czasem trudno się zabrać do ćwiczeń, ale lato coraz bliżej. To tylko od nas zależy jak zaprezentujemy się w kostiumie kąpielowym. Tak więc drogie Panie - do ćwiczeń !

Na początek powinnyśmy za pomocą kilku ćwiczeń spalić nadmiar tkanki tłuszczowej, a potem zająć się wyrabianiem mięśni. Najlepszym więc rozwiązaniem jest połączenie sportu z ćwiczeniami siłowymi. Sprężystość mięśni jest bardzo ważna, ponieważ pozwala prościej się trzymać i zapobiega powstaniu przepukliny. Wyrobione mięśnie brzucha są bardzo ważne w trakcie porodu - jeżeli mięśnie są utrzymane w dobrej kondycji, nie będziemy miały większego problemu z powrotem po porodzie do sylwetki z przed ciąży.

Na początku, najlepiej jest wykonywać ćwiczenia w siłowni lub fitness klubie, w którym będziemy ćwiczyć pod okiem trenera. Zaleci on nam najodpowiedniejsze dla nas ćwiczenia, pokaże jak je wykonywać i będzie korygował błędy. Gdy poznamy już technikę ich wykonywania możemy zacząć ćwiczyć w domu. Dla tych, którzy z różnych powodów wolą ćwiczyć w domowym zaciszu podajemy kilka ćwiczeń modelujących mięśnie brzucha.

1. Kładziemy się na plecach z wyprostowanymi nogami i odrywamy nieco ciało od podłogi, brodę przyciskając do mostka.

2. Kładziemy się na plecach, nogi lekko uginamy w kolanach, stopy "zahaczamy" o coś, co będzie je blokować i wykonujemy serię skłonów, następnie kolana dociągamy do klatki piersiowej.

3. Kładziemy się na plecach, jedną nogę zginamy w kolanie, a stopę drugiej kładziemy na ugiętym kolanie i staramy się dociągnąć do niej bark, następnie zmieniamy kierunek wykonywania ćwiczeń.

4. Kładziemy się na podłodze, wyprostowane nogi unosimy do góry pod kątem 45 stopni, a następnie je opuszczamy - nie dotykając podłogi.

5. Siadamy na podłodze odchylając tułów nieco do tyłu i podpierając się rękoma, a wyprostowane nogi unosimy do góry i w tej pozycji wykonujemy poziome nożyce.

Na początku należy wykonywać proste ćwiczenia trzy razy w tygodniu, powtarzając każde z nich po 12-15 razy. Trudniejsze ćwiczenia wprowadzamy po dwóch, trzech tygodniach - w zależności od indywidualnego tempa.

Najlepiej ćwiczyć rano między 7.00 a 8.00 lub po południu miedzy 17.00 a 18.00, wtedy ciało jest najbardziej skłonne do wysiłku. Pamiętajmy żeby nie ćwiczyć od razu po posiłku, należy odczekać co najmniej 2 godziny. Oprócz regularnych ćwiczeń należy prowadzić aktywny tryb życia: jeździć na rowerze, uprawiać jogging, pływanie i chodzić na długie spacery.
opr. Amanta

Źródło: http://www.ftv.pl

Do góry
Co na stronie ?
Zdrowie -- Żyjmy długo, zdrowo i szczęśliwie...
Bieganie -- Biegając będziesz zdrowszy i będziesz dłużej żył...
Piłka nożna -- W piłkę grają wszędzie, na każdym kontynencie..
Siatkówka -- Siatkówka jest grą dla każdego...
Koszykówka -- Swą niesłychaną popularność koszykówka zawdzięcza swej uniwersalnośći...
Pływanie -- Pływanie oprócz niezaprzeczalnych walorów rekreacyjnych ma szczególne znaczenie w profilaktyce wad postawy
Aerobic -- Aerobik to jeden z wielu sposobów na pozbycie się zimowych zapasów tłuszczu, spalenie niepotrzebnych kalorii, poprawienie kondycji fizycznej i samopoczucia..
Rower -- Rower staje się modny!...
Nałogi -- Przeczytaj zanim spróbujesz!!!
Kontakt
Uczniowski Klub Sportowy
Granatowa Trójka

19-300 Ełk
ul.Piwnika Ponurego 1 woj.warmińsko-mazurskie
tel.(87) 621 48 15

e-mail:uksg3@elk.edu.pl

www.g3.elk.edu.pl/uks

 



Projekt: slawmaks@wp.pl